Zapisz się do newslettera!
Będziesz otrzymywać informacje o najnowszych publikacjach.
Subskrybuj!

*Nigdy nie będziemy wysyłać do Ciebie SPAMu. Twój adres E-mail będzie chroniony i przetwarzany zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dowolnym możesz anulować subskrypcję klikając w odpowiedni link obecny w stopce każdego maila.

Koronawirus. Skuteczne metody na odporność.

W czasie pandemii COVID -19 przedstawiamy skuteczne sposoby na poprawę odporności i to bez recepty, które prezentuję dr Grażyna Kuczek – autorka licznych publikacji zdrowotnych, które można nabyć na stronie sklep.fzz.pl

———————————————————————-

Jesteśmy stale w mniejszym lub większym stopniu narażeni na oddziaływanie wirusów, bakterii oraz innych szkodliwych drobnoustrojów. Obecnie zagraża nam zupełnie nowy wirus SARS-CoV-2, którego jeszcze dobrze nie znamy. Wiemy jednak, że sprawny układ odpornościowy bez problemu da sobie z nim radę. Świadczą o tym dziesiątki tysięcy osób, które po zakażeniu wróciły już do zdrowia.

Dla poprawy odporności można zrobić bardzo wiele. Oto proste i skuteczne sposoby, które może zastosować każdy i to bez recepty!

  1. Pij wodę z cytryną
  2. Odżywiaj się w oparciu o produkty roślinne; jedz dużo warzyw i owoców
  3. Nie spożywaj białego cukru, unikaj przetworzonej żywności
  4. Nie pij napojów gazowanych
  5. Nie pij kawy, herbaty i napojów typu cola
  6. Nie pij alkoholu
  7. Nie pal papierosów
  8. Codziennie spaceruj
  9. Naucz się odpoczywać
  10. Kontroluj stres, uporządkuj emocje
  11. Ubieraj się stosownie do pogody i unikaj przeciągów
  12. Nawilżaj powietrze w pomieszczeniu, jeśli jest zbyt suche
  13. Korzystaj ze słońca i świeżego powietrza
  14. Hartuj swoje ciało
  15. Stosuj zioła
  16. Doceń probiotyki
  17. Suplementuj witaminę D3
  1. PIJ WODĘ Z CYTRYNĄ

Woda jest idealnym napojem. Zapewnia organizmowi właściwe funkcjonowanie i warunkuje zdrowie. Jest dokładnie tym, czego nasz organizm potrzebuje, aby usunąć wszystkie szkodliwe substancje, powstające podczas różnych procesów w komórkach i tkankach. Jeśli pijemy za mało, krew gęstnieje i płynie wolniej. Wszystkie tkanki są wtedy niedożywione, podtrute i niedotlenione. To prowadzi do zaburzeń w pracy układów i narządów, w tym również odporności. Mała ilość wypijanej wody to bardzo częsta przyczyna przewlekłych infekcji. Zaleca się picie 6–8 szklanek wody dziennie, tak aby mocz był przejrzysty o barwie słomkowej. Dobrze jest rozpocząć dzień wypiciem 1–2 szklanek wody, a dalej pić w ciągu dnia między posiłkami. Dobrze dodać do wody wypijanej rano i wieczorem 1 łyżkę soku z cytryny. Napój taki dostarcza witaminę C, która mobilizuje system odpornościowy do pracy.

  1. ODŻYWIAJ SIĘ W OPARCIU O PRODUKTY ROŚLINNE: JEDZ DUŻO WARZYW I OWOCÓW

W produktach roślinnych znajdują się setki substancji, które nadają im smak, kolor i zapach. Mają one bardzo duże znaczenie dla organizmu człowieka. Biorą udział w wielu procesach fizjologicznych na poziomie  komórkowym. Bardzo dobrze poznane są bioflawonoidy z grupy polifenoli roślinnych. Odgrywają one niezwykle istotną rolę w poprawie odporności organizmu i przedłużają życie. Głównym ich źródłem są niewątpliwie warzywa i owoce. Dlatego zaleca się, aby spożywać 3-4 porcje owoców i 6-8 porcji warzyw dziennie. Istotne dla sprawności układu odpornościowego  są również kwasy omega-3. Można je dostarczyć spożywając 1-2 porcji orzechów i nasion oleistych dziennie .

Ważna dla układu odpornościowego jest również równowaga kwasowo-zasadowa w organizmie.  W czasie trawienia i metabolizowania  pokarmu w ciele powstają substancje, które zmieniają odczyn pH w płynach ustrojowych. W zależności od składu chemicznego produktów przemian, pokarmy dzieli się na kwasotwórcze i zasadotwórcze. Nie należy mylić tych określeń z bezpośrednią odczuwaną kwaśnością jedzenia – przykładowo cytryny czy pomarańcze są kwaśne z powodu zawartości w nich kwasu cytrynowego. Kwas ten jednak jest całkowicie metabolizowany, a cytryna czy pomarańcza faktycznie ma w organizmie działanie zasadotwórcze. Pokarmy, które zawierają duże ilości chloru, fosforu, siarki i azotu mają wyraźne działanie kwasotwórcze. Są to w większości produkty pochodzenia zwierzęcego. Natomiast te bogate w magnez, wapń, potas tworzą związki zasadowe. Są to prawie wszystkie warzywa i owoce oraz nasiona roślin strączkowych. Około 80% naszej diety powinny stanowić produkty zasadotwórcze czyli produkty pochodzenia roślinnego.

  1. NIE SPOŻYWAJ BIAŁEGO CUKRU, UNIKAJ PRZETWORZONEJ ŻYWNOŚCI

Biały cukier, uzyskiwany z trzciny cukrowej lub buraka cukrowego, jest chemicznie czystą sacharozą. Przemysłowa obróbka uzyskiwania cukru eliminuje wszystkie substancje witalne, jak witaminy, sole mineralne oraz cenny błonnik. Cukier jako wyizolowana substancja nie ma żadnej wartości odżywczej dla organizmu człowieka, dlatego określa się go często jako „puste kalorie”. Co gorsza, może on spowodować m.in. poważne osłabienie odporności. Z diety najlepiej wyeliminować  biały cukier i wszystkie produkty, które go zawierają.

Warto też unikać wysokoprzetworzonej żywności typu fast food. Jest ona w dużej mierze pozbawiona  substancji witalnych  takich jak sole mineralne, witaminy i inne fitozwiązki o ważnym działaniu biologicznym w procesach odpornościowych, a zwiera substancje dodane, które dodatkowo obciążają organizm.

Całość artykułu przeczytasz na: : https://zdrowiezwyboru.pl/profilaktyka/jak-podniesc-odpornosc-w-czasie-epidemii-koronawirusa/

Źródło zdjęcia: <a href=”http://www.freepik.com”>Designed by articular / Freepik</a>

Author: Sprawy Zdrowia

Udostępnij ten wpis

Pozostaw Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *